
Dziękuję za tyle życzliwych i ciepłych opinii o moich materiałach od Was, Waszych ósmoklasistów i młodszych uczniów. To miłe, mieć świadomość, że gdzieś tam w Polsce Wy i Wasi uczniowie korzystacie z nich na swoich zajęciach. Pytaliście jak bezboleśnie wejść w nauczanie po powrocie do szkół. W odpowiedzi na Wasze potrzeby, odkurzamy poddane kwarantannie IRREGULAR VERBS. Czasowniki nieregularne to absolutny „MUST HAVE” każdego Ósmoklasisty. Niezbędne w każdej sytuacji, całkiem bez powodu owiane złą sławą. Z obawą poznajemy je w klasie piątej, bezlitośnie katowani nimi w szóstej żarliwie ich nie cierpimy (sama jestem w tej materii srogim egzekutorem), w siódmej zaczynamy doceniać, a u progu Egzaminu, naprędce się z nimi przepraszamy i przyjaźnimy ponownie. Warto tą przyjaźń zacząć wcześniej i cały czas pielęgnować. W końcu zostają z nami na zawsze. Po powrocie do nauki stacjonarnej najłatwiej i najszybciej byłoby sprawdzić ich znajomość rzucając w eter nieśmiertelne: „wyciągamy karteczki”. Najłatwiej i najszybciej, ale niekoniecznie najlepiej dla uczniów. Dlatego, żeby je trochę odkurzyć, powtórzymy je w innej formie.
W linku poniżej: 4 ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach stacjonarnych:
✔️ODD ONE OUT – wykreślamy ten czasownik, który nie pasuje do podanego wzoru (kartę można powielić i pracować w kilkuosobowych grupach, grupa najszybsza wygrywa).
✔️Nieśmiertelne TIC-TAC-TOE (3 plansze do pracy w grupach, żeby postawić pionek uczniowe odmieniają czasownik lub budują z nim zdanie).
✔️5 kostek do wydrukowania i złożenia (każda kostka to czasowniki z innej grupy, uczniowie zgadują z jakiej. Mogą je odmieniać, pisać z nimi zdania, ułożyć śmieszną historię na bazie czasowników na kostce).
✔️Gra KABOOM z czasownikami nieregularnymi. Częstujcie się: